La següent activitat
que realitzarem a l’assignatura de socioemocional, va amar destinada a elaborar
una definició d’emoció
cosa que, em va parèixer bé ja que a les sessions anteriors, parlàvem d’emoció
i em tenia una mica desconcentrada, però a la vegada també em va parèixer una
activitat complexa ja que, no en tenia ni idea i no sabia com començar a
definir-la. Finalment, la definició que em va sortir va ser:
“Estat d’ànim que ens sorgeix d’una situació o acció.
Aquesta reacció és passatgera i no perdura en el temps, a més sol anar
acompanyada o deriva en diferents sensacions i determina la nostra conducta”.
La següent passa va
ser, posar-nos en petit grup i entre les membres arribar a una definició més
elaborada. Primer vàrem llegir el que havia ficat cada una i seguidament,
agafat aportacions de totes, vam redactar una definició de nova. Doncs, vam
definir emoció com:
“Estat d’ànim canviant i variable que sorgeix d’una
situació/acció i la valoració que té l’individu d’aquesta. Sol anar acompanyada
o deriva en diferents sensacions, sentiments, emocions i conductes”.
Finalment, entre totes les companyes de la
classe, d’una forma cooperativa, vàrem elaborar la nostra pròpia definició
final:
“Estat d’ànim intens, canviant i temporal
provocada per un estímul intern o extern, fictici o real que té significat per a
l’individu perquè li serveix per a mantenir l’equilibri. Provoca una reacció
que pot ser psíquica o física”.
Doncs,
per a mi després d’haver elaborat aquesta definició se que una emoció és un
estat d’ànim intens que és provocat per una situació o acció que per a mi té un
significat; a la definició es podria dir que no tots reaccionem de la mateixa
manera davant la mateixa situació, i tampoc tots tenim la mateixa manera d’expressar
la mateixa emoció. A més, l’estímul que ens fa sorgir l’emoció a part de ser
intern o extern, pot ser real o fictici ja que, ens pot haver passat la
situació o en la podem estar imaginant e inventant. Finalment, dic que té una
reacció física o psíquica, ja que aquesta emoció ens pot afectar químicament al
cos o, pot afectar-nos psicològicament.
En
conclusió, haver realitzat aquesta activitat m’ha servit molt per a poder conèixer
realment que és una emoció ja que, a les sessions anteriors en parlàvem i no
sabia molt bé el que era. A més, la manera de treballar individualment, en petit
grup i finalment tota la classe, m’ha ajudat a veure que per a totes era més o
menys el mateix, però que teníem diferents punts de vista cosa que ajuda a
entendre millor la definició.
Per
acabar, he de destacar que és molt important tractar les emocions a l’educació
infantil per a que, els nostre alumnes puguin desenvolupar-se i saber tenir un
control sobre les emocions que sent i poder posar-li nom. Per això, he estat
buscant una mica per internet i he trobat aquets bloc, Por el camino de las emociones, que m’ha
agrada ja que té algunes activitats i la seva autora, Mónica, tracta el tema de
l’educació emocional per a infantil.
Marta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario